Minulý týden jsme zde psali o candidate engagement všeobecně. Dnes se podíváme na praktické kroky, které můžete podniknout k zlepšení angažovanosti vašich kandidátů.

Jak můžete postupovat, aby se candidate engagement ve vaši společnosti zlepšil?

Krok 1. Mapování cesty kandidáta
Krok 2. Výběr strategie pro angažování kandidátů a kanálů
Krok 3. Angažování a iterace
Krok 4. Měření angažovanosti kandidátů

Krok 1. Mapování stávající cesty kandidáta.

V ideálním světě by měl být proces hledání práce pro kandidáta jasný a snadný. Bohužel to vždy není případ.

Náborový proces má své fáze a pokud všechny svižně běží, může to velmi přispět k vzbuzení zájmu kandidátů:

- Attracting a sourcing 
- Prescreening a pohovory 
- Hodnocení 
- Závěrečné pohovory 
- Onboarding 

Jakmile je celý náborový proces, a jeho jednotlivé kroky, zmapovaný, můžete začít vytvářet plán pro zlepšení candidate experience. To může zahrnovat zavádění nových technologií, zefektivnění procesů nebo poskytování dodatečné podpory pro zajištění pozitivní zkušenosti.

Krok 2. Výběr strategie pro angažování kandidátů a vhodných nástrojů

Strategie pro angažovanost kandidátů může zahrnovat tradiční metody jako inzerce pracovních pozic a veletrhy pracovních příležitostí, ale také moderní strategie jako kampaně na sociálních sítích kombinované s automatizovaným a personalizovaným zasíláním e-mailů. Díky mnoha AI toolům jsou dnes možnosti takřka neomezené.

Krok 3. Angažování a iterace.

Nyní, když máte lepší představu o své strategii, můžete začít integrovat nové pracovní postupy a nástroje do své náborové rutiny.

Zde je pár příkladů pro inspiraci:

- Využití outbound rekrutování, jako je přímé oslovení zde na LinkedIn.
- Pravidelná tvorba obsahu o vaší společnosti, službách, týmu a kultuře…
- Kampaň na zvýšení employer awareness, která bude sdílet obsah mířící na vaší cílovou skupinu.
- Nabídnout kandidátům více kanálů, kde si mohou o vás zjistit více informací a získat odpovědi na své otázky.
- Pravidelný kontakt s kandidátem e-mailem, ve zprávách nebo telefonátem.
- Představení dalších zainteresovaných osob, jako jsou budoucí členové týmu a vedoucí pracovníci.
- Posílání relevantních oznámení o stavu jejich žádosti.

Krok 4. Měření angažovanosti kandidátů.

Chcete-li vědět, jak efektivní je vaše strategie pro candidate engagement, existuje mnoho nástrojů, které mohou poskytnout náhled na rychlost a efektivitu vašeho procesu.

- Time to hire
- Čas vyplnit
- Kvalita náboru
- Cost per hire
- Candidate experience
- Průměrný počet uchazečů 
- Offer Acceptance rate
- Nejlepší zdroje kandidátů
- Hlavní důvody k odmítnutí nabídky
- Poměr aktivních/pasivních kandidátů

Doufám, že vám tento stručný průvodce přinese inspiraci pro vaše procesy a pomůže vám dosáhnout úspěšnějšího náboru.

#AngažováníKandidátů #Nábor #RecruitmentSuccess