Téma angažovanosti kandidátů je pro náboráře jedním z největších námětů cca od roku 2023 a dále. 

Cílem candidate engagement  je informovat, vzdělávat a “vychovávat si” kandidáta správnými zdroji ve správný čas, aby se v budoucnu mohl informovaně rozhodnout pro otevřenou pozici ve vaší společnosti.

Upoutat pozornost kandidáta a udržet si ji je stále náročnější.

Rychlý online svět změnil naše vnímání a schopnost udržet pozornost.

Nové příběhy. Více kanálů. Rychlejší interakce. Silnější očekávání.

Lidé se na příspěvek na sociálních sítích dívají v průměru 2 sekundy. 

Musíte nejen naplňovat potřeby, ale také vytvářet potřeby nové, aby byly věci dostatečně zajímavé.

Podívejme se na tyto 3 fakta:

62 % mileniálů je přesvědčeno, že pokud dnes ztratí práci, najdou skvělou pracovní příležitost do 3 měsíců.

65 % kandidátů ztrácí zájem o pracovní pozici po negativní zkušenosti v průběhu procesu.

47 % uchazečů neuspěje na přijímacích pohovorech, protože nemají dostatek informací o společnosti a nemají ani zájem si je zjišťovat.

A to jsou jen tři body z mnoha, které specifikují aktuální situaci v náboru. Ten sám prošel velikou změnou. Zde je jak se recuitment postupně vyvíjel:

1.Staré - „Naverbovat - Recruit“:

nábor je starý jako lidstvo samo a klade důraz na obsazování pracovních pozic s jednosměrným zaměřením na cíl obsadit pozici.

2.Současný – „Přilákat - Attract“:

modernější přístup, který klade větší důraz na zájmy kandidáta a preferuje komunikaci, ale někdy postrádá nutné zaměření na akci a přesah.

3.Nový směr – „Engage - Zangažovat“:

nový způsob myšlení při získávání talentů, který se zaměřuje na to, aby se lidé cítili být součástí vaší firmy, záměru, vize a aby měli chuť na tomto základě jednat.

Abyste zabránili tomu, že na vás kandidáti zapomenou tak rychle, jak vám byli představeni, potřebujete, abyste je zaujali vaší značkou a otevřenou pracovní pozicí dříve, než ztratí zájem.

Kandidát v průběhu náboru/námluv prochází těmito fázemi:

Povědomí:

kandidát ví o existenci společnosti, která hledá nového kolegu.

Úvaha:

uchazeč uvažuje o tom, že se stane zaměstnancem společnosti.

Konverze:

kandidát prochází procesem, kdy se stává zaměstnancem společnosti.

Loajalita (zaměstnanci):

zaměstnanec se rozhodne chvíli zůstat ve firmě

Advokacie (zaměstnanci):

zaměstnanec se sám stává „náborářem“ a propaguje značku zaměstnavatele. Ideální výsledek náborového procesu.

Jak tedy správně nastavit proces angažovanosti kandidátů??? Tím se budeme zabývat v dalším článku… 
A jaká je vaše zkušenost s candidate engagement? Považujete ho za nesmysl a nebo něco, bez čeho už to v dnešní době nefunguje?

#CandidateEngagement #Recruitment #FutureOfWork